Thursday 5 April 2018

Naprowrimo 2018 / Day 5 - Mesmerised

Napowrimo 2018 - Day 5
Prompt - Write a poem that reacts both to photography and to words in a language not your own.
Mesmerised
Don't ever assume that I'll back down.
Fearless standing, never deny strength, juxtaposed.
Darling, darling have -
(you) FORGOTTEN ME? Just as massive as your strength and hooves, each jet of steam.
Enough with fear. Miniscule (I may be)
(I) don't know surrender, fortunately FACING. Duty surely keeps driving (me) on.
Kindly arrange all kin dues, recognise this might. "Give up opponent! Last days undone! For I can verify its foretold (your) done. Little heart (has won).
(MASSEUHYRET)*
Det er som en have hvor alting
frarøves sit navn af den store juveltyv.
Dårlig dårlig have.
FORTÆL MIG! Jeg er massen så hvorfor er jeg så
ensom? FORTÆL MIG NU!
Du er sugende for FANDEN. Du er sugende kæmpe dronning og
kingkong af alle køn du råber til mig: “Giv osss ssskæbner! Læn dig ud! Før kan vi ikke fortælle dig. Lille hjerte.”
*I used a fragment of poem from Ursula Andkjær Olson, from the Netherlands, called The Nameless
http://www.poetryinternationalweb.net/pi/site/poem/item/17432/auto/0/THE-NAMELESS
Image result for black and white photograph girl bull

No comments:

Post a Comment